Rodney Graham: A través del bosc

A través del bosc és una exposició de l'artista de Canadà Rodney Graham, aquest artista examina l'evolució de la seva complexa obra artística, basada inicialment en l'adaptació dels models literaris i influenciada per l'art conceptual dels anys setanta. Rodney Graham va néixer l'any 1949 a Abbotsford, una petita localitat de la Columbia Britànica del Canadà, es va traslladar l'any 1964 a Vancouver amb la seva familia. De l'any 1968 a l'any 1971 va seguir els estudis de la Història de l'Art i de l'Antropologia, així com de Literatura anglesa i francesa, a la University of British Columbia.
L'any 1976 Graham produeix el seu primer treball fotogràfic de molta importància. A la sèrie hi apareixen aspectes essencials d'obres seves superiors. Més tard van venir els experiments amb una càmera fosca construïda per ell mateix, aquesta càmera al va utilitzar durant la seva estància a la "American Academy" de Roma.
Amb el treball "Two Generators" crea una pionera instal·lació a l'aire lliure, consistia en iluminar un riu proper al recinte universitari amb la llum produïda per un generador elèctric. És l'efecte de la tècnica polaroid -breu flaix, impressió i revelat paulati de la imatge- traslladat i documentat en cinema. Graham va construïr també, una màquina de llegir amb la que va intentar fer patent i visible el que ha experimentat. L'aparell resultant opera com una màquina òptica.
Més tard succeiran altres construccions similars. Graham crea objectes per presentar sobre aquests llibres que descobreixen en les llibreries atiquàries.
Una part fundamental de l'exposició està dedicada al desenvolupament de les seves primeres obres.
L'exposició del MACBA es centra en la presentació d'aquells films posteriors que, per l'elecció dels temes, han continuat desenvolupant visualment la tradició dels treballs conceptuals amb textos i els fenòmens lluminosos.
Graham havia adquirit en un resclet de Vancouver una màquina d'escriure frabricada en els anys trenta i pràcticament sense utilitzar.
A la tercera secció de la mostra agafa el paper de l'artista. En Lobbing Potatoes at a Gong, 1969.
La manifestació final d'aquesta temàtica del paper de l'artista es el monumental triptic The Gifted Amateur, Nov. 1962. En aquesta obra, Graham es sitúa a ell mateix a l'escena en la figura d'un aficionat sonàmbul que prova de fer pel seu compte una representació teatral abstracte de gran format, com les que probablement ha vist fascinat als llibres d'art.
Per últim es presenta a Rodney Graham pintor que, a diferència del que semblava apuntar-se al tríptic, s'ha interessat per la pintura de l'Escola de París i realitza obres abstractes a l'estil d'aquest corrent.
"A través del bosc" descriu un llarg itinerari que s'inicia amb l'adaptació de textos literaris i l'aporpiació de temes d'història de l'art, segueix amb originals treballs cinematogràfics i desemboca en un medi clàssic de l'art, la pintura.
Part de les obres de l'exposició em van costar molt d'ententendre, ja que tenen una intenció no massa comú i la manera d'exposar les obres i les obres exposades no l'havia vist mai.

0 comentaris:

Deja un comentario

Volver al inicio Volver arriba Marta. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.